Fluffy Molntuss

10 år

Publicerad 2009-10-29 09:32:52 i Allmänt,

Herregud vad tiden går.... Idag fyller den här 10 år.



På torsdagen gick vattnet. Efter midnatt åkte vi in, då var det den 29 oktober och en speciellt dag vi firar varje år. Tack och och lov. Pga av syrebrist plockades Nils ut med urakut kejsarsnitt kvart i sex på morgonen. Jag var sövd och fick träffa honom en timme senare. En liten spinkig kille på 2,8 kg med conehead (vilket tack och lov rättade till sig på en dag).

Det blev en intensiv helg för oss. Medan jag låg på BB köpte Martin ett hus. Ja, bara shoppade lite sådär..... Och här bor vi än idag. Så det blir snart ytterligare ett 10-årsjubileum.

I eftermiddag är det jag och Nils som går och ser Harry Potter, sedan ansluter de andra två och så ska vi ut och äta. Blir nog något lite mer elegant, typ Pizza Hut. Så kanske barnen faktiskt äter det man betalar för.

Nils vill att vi ska shoppa också. -Bra tanke där min son. Klockan nio nu på morgonen undrade han om vi skulle sticka, ja, så att vi hinner innan bion börjar. Sååå sugen är jag inte på att vara i stan. Men till lunch så.

Först ska denna mamman städa. Vi är näääästan klara med badrummet och det ser ju klart ut därefter. Snart ska jag sätta in mina små shampoflaskor i skåpet och organisera handukarna i lådan. Igår premiärbadade jag. Det var varmt och skönt men det var lite komplicerat att ta sig i och ur eftersom vi ännu inte frostat rutan i fönstret vilket gör att våra nya grannar kan få en lätt obehaglig upplevelse om de råkar titta in. Och man måste ju tänka sina medmänniskors välmående.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-10-29 16:04:33

Sätt inte för fönstret älskling....grannen kan gott få se att efter 40 blir allting bara snyggare och bättre!!Det tror JAG iallafall...

Nils,Nils,Nils den lilla prinsen!!Våra killar blir inte mindre precis.Även om han var liten som nykomling till världen så har han ätit upp sig.Kanske en del på lasagne? Fredrik sa efter att Nils ätit hos oss: -fan, var gör han av all maten...

Ha en underbar dag/kväll i stan!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela