Fluffy Molntuss

Regn, regn, regn

Publicerad 2009-05-07 09:29:14 i Allmänt,

Vi hade ju ett fantastiskt fint väder i helgen. Firade svågern som fyllde 50, firade mannen som fyllde 42 och systern som fyllde 46. Så det var kalas i dagarna tre.

Vilken trevlig fest svågern hade fixat till då.
Vi började klockan 15.00 med samling på stranden nedanför hotellet där festen skulle vara.



Sedan for vi vidare till Hemmeslövs gård där vi utkämpade en gårdskamp. Fraktades ditt med militärfordoni konvoj.



Vi delades upp i sju olika lag med ca sju personer i varje. Och sedan började kampen. Ett mycket trevligt sätt att lära känna folk när man som jag (vi) inte kände så många på kalaset. Vi hade superroligt. Vi blev matade med öl, jägermeister, chokladbollar och chips. Nyttigt. Mannen gjorde en storartad insats i klättring.



Klockan sex var det meningen att vi skulle fraktas hem (vi åkte dit i gamla millitärbilar) för att snabbt göra oss fina och vara på fest klockan sju. Den planeringen gick inte så väl. Klockan var en bit över sju innan vi kom från gården. Så, snabbt hem och fixa till sig. Systerdottern av chaufför, så hon körde skytteltrafik mellan lokalerna. Middagen och efterföljande fest hade vi på Hotel Riviera där det serverades en maffig buffé och hölls många, långa och mycket roliga tal. Kanonfest. Så trevlig att jag glömde bort att jag var jätteförkyld och allergisk.

På söndagen kom i princip alla gäster förbi systern och svågern för att få en nygrillad hamburgare till lunch innan de sedan for vidare. Vi satt i solen och jäste någon timme, innan vi drog oss hemåt till våra små barn som väntade ivrigt. De blev passade av våra grannar. Superbra, nästa helg är det vår tur. Det är så bra med utbyte. På kvällen gick jag och la mig tio i nio. Så pigg var jag. Sov gott gjorde jag...

Ja, det var det vackra vädret det. Men nu är det bara regn, regn, regn. När den första regnskuren kom var min reaktion positiv. Man tänker ju på trädgården och så, men nu tycker jag faktiskt att det räcker. Fast, hm, om jag går ut i kväll och gödslar gräset så slutar det förmodligen att regna och bli strålande sol...... Kanske ska göra ett försök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela