Fluffy Molntuss

Ansvarsfull

Publicerad 2009-05-11 16:02:46 i Allmänt,

Klockan är tre på eftermiddagen då det ringer på min mobil. Det är äldste sonen som ringer från fritids för att berätta att han ska ut och cykla med Alfred och Ella.
- Ja, säger han, så jag kan inte gå och hämta lillebror. Bara så att du vet.
Det händer ju att vi ber honom springa in och hämta eftersom vi bor granne med dagiset. Det kan vara när man sitter fast i trafiken och det handlar om att vi är fem minuter för sena för att hämta. Men usch, stackars barn, tar han för mycket ansvar när han till och med tänker på det när han ska ut med kompisar. Min stora gulliga lilla unge.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela