Fluffy Molntuss

Inte mycket aktivitet på denna bloggen.....

Publicerad 2009-05-27 22:19:18 i Allmänt,

Oj vad veckorna går, jag hinner inte med. Fem veckor till semestern och jag som ska hinna så mycket innan dess.

I långhelgen som gick var det slutfinish på vår nya uteplats. Nya pallkragar är satta på plats med singel emellan, dock ingen jord i lådorna, det får jag fixa till helgen. Sedan ska det sås. Purjolök ska vi ha, det är så bra, kan man skörda hela vintern. Det var inte länge sedan jag tog in den allra sista. Förra året sådde jag även rödbeter, en hit. Broccoli går jag inte på igen. Ruccola är perfekt att bara gå ut och klippa när man behöver. Annars kör jag det traditionella i år; morrötter och rädisor. Aldrig fel. Jag skulle vilja odla sparris i en låda, det tar några år men vore kul att ha.

Annars var vi ute på IKEA, de har ju ganska fina och prisvärda utemöbler. Vi var intresserade av två olika varianter till vår nya uteplats. Tror ni inte att borden i båda seten var slut. Jaha, så nu får man fundera på alternativ. Nu är vi inne på vitlackade korgstolar, den varianten som är riktigt bekväm att sitta i så att det blir ett ställe man vill sitta lääänge på.

Till helgen är det dags för cykelfest på lördagen och släktgolf/lunch på söndagen. Fullt upp alltså. Cykelfesten blir som vanligt spännande. Intressant att se vem man kommer hem till och vem som kommer hem till oss. I år har vi fått uppdraget att servera efterrätt. Så det gäller att ha städat, man vet inte vem som hamnar i vårt hus. Vore mysigt om vi kunde sitta ute i år, men vädret är ju som vanligt oförutsägbart och opålitligt.

Nä, nu är det godnatt. Jag är sååå trött när jag kommer hem från jobbet. Är egentligen helt knäppt att vara hemifrån varje dag i 10 timmar. Men jag gillar ju att jobba, det jag inte gillar är att tvätta, städa osv.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela