Fluffy Molntuss

Trött i ögonen

Publicerad 2009-03-23 22:18:13 i Allmänt,

Var på synundersökning i morse. Fick droppar i ögat som vidgar pupillen för att läkaren ska kunna se bra ända in i ögonbottnen. Han trodde inte att jag hade glaskroppsavlossning utan bara en blödning. Men, sa han, om fläcken blir större eller jag börjar se raka linjer som brutna eller krokiga ska jag åka in snarast möjligt till ögonakut. Vad gör hypokondriken då. Jo. - Är inte den linjen lite krokig, eller lite, lite bruten. Till saken hör att jag är helt öm och trött i ögonen, vilket inte är så konstigt efter undersökningen. Ska på återbesök i början av maj. Till historien hör att jag blev varse om att jag inte kunde köra bil direkt efter undersökningen eftersom utvidgningen av pupillen innebar att man ser något suddigt så det var bara att gå lite i affärer tills det värsta lagt sig. Det ser helt galet ut i ögonen, stooooora svarta pupiller.

Var på Xtravaganzamöte på kvällen. Riktigt bra möte. Fick lära oss att träna Core. Nu går jag på något som heter Lifetime, vilket innebär att man ska lära sig att inte bli fet igen... Först ska jag förstås bli lite mindre fet men det känns ändå nyttigt. Tänkte börja på kur på torsdag. Hoppas jag.

På kvällen fick vi äntligen sålt vår Voicebyrå till ett jättegulligt par. Senare på kvällen kom ett SMS från tjejen. Hon var nöjd och så men hittat ett par fotbollshandskar i en av lådorna. Något litet (den minsta antar jag) har stoppat ner handskarna i lådan. För mig veterligen var den tömd sist jag tittade.

Nu är jag jättetrött i mina ögon, känns som om de går i kors.Skulle egentligen jobba lite men orkar inte.... så nu...godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela