Fluffy Molntuss

Tjejmiddag, Melodifestival och Bio

Publicerad 2009-03-16 22:46:38 i Allmänt,

Förra veckan avslutades med en helt galen tjejmiddag hos Veronica. Nio tjejer var redo att festa och snacka och dansa visade det sig. Några roade sig med att göra sin egen version av Caroline af Ugglas Snälla, snälla. Det gick åt åtskilliga flaskor champagne, rött vin och GaJol-shot (!). Hur man nu kan vilja dricka det sistnämnda. Jag skötte mig utmärkt men värre var det med min lilla granne som jag fick leda hem. Nåväl, även om jag var lugn så kom vi ändå inte hem förren halvfyra på natten. Märkligt hur man kan må för att man somnar för sent. Jag sov med avbrott på morgonen till klockan ett. Då gick jag raka vägen upp och lagade lunch. Förstår faktiskt inte vad som hände, sova så länge..... Fast jag har varit lite sliten på sistone med nytt jobb och en envis förkylning.





Lördagskvällen tillbringade vi hos de andra grannarna. Den vars kvinnliga del inte var på tjejmiddag dagen innan. Vi och ett annat par var där, åt god mat och tittade naturligtvis på finalen på Melodifestivalen. Sååå spännande.... Vi kunde inte riktigt bestämma oss för vilken låt vi höll på. Fanns faktiskt väldigt många bidrag som var bra. Är lite tveksam till vinnaren.

På söndageftermiddagen fick vi ett ryck, slängde in barnen till grannen (ja, den från fredagen) och körde in till stan och gick på bio och såg: Män som hatar kvinnor. Väldigt bra film, kändes helt ok att se även om man läst alla böckerna. Även om filmen såklart saknade mycket av bokens innehåll så var den ändå bra. Karaktärerna speglades väldigt bra av skådespelarna, ett bra val. Men filmen var låååång, uppemot 2½ timme. Fast tiden gick fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela