Fluffy Molntuss

Äntligen fredag, eller, hjälp är det redan fredag!

Publicerad 2009-03-27 19:59:58 i Allmänt,

Sista dagen på jobbet med min kollega Linda som ska hem och föda barn. Det är henne jag ska ersätta. Det har varit korvstoppning i fyra veckor nu och på måndag ska jag prova mina vingar. Direkt kommer en ny utmaning: Upprop och inforamation till mitterminsstart. Det gäller att inte vara rädd för att prata inför grupp och att inte vara rädd för att använda engelskan, eftersom många kurser går på engelska och då ska upprop och info även vara på det.
Kommer verkligen att sakna Linda. Inte för att hon sitter på all kunskap, hon är som ett levande lexikon. Utan för att hon är så fantastiskt trevlig, har härlig humor och såå kompetent. Förhoppningsvis får vi jobba tillsammans nästa år när hon kommer tillbaks eftersom det har talats lite grand om att jag skulle kunna stanna på deltid. Och det hade varit perfekt.
Vi jobbade in i det sista idag, det är så otroligt mycket att lära sig. Kom hem, utsvulten och utmattad vid sextiden.

Ja, jag har ju börjat på en ny kur. Är på dag två och är så huuuungrig. Men motivationen finns så det ska nog gå vägen. Hade tänkt hålla på till påsk, men vi får se. Jag har levt så dåligt de sista två veckorn med fika och choklad. Otroligt nog har det inte synts på vågen men det känns inte bra. Därför är det bra att bryta det så här.

Jag börjar så smått undra var våren är. Tänker på svägerskan Tina som just i dagarna landat på Nya Zeeland. Såååå skönt att vara på lite varmare breddgrader. Hon och hennes sambo har först tillbringat 1½ månad i Sydamerika så de har fått sol och värme och äventyr så det borde räcka åt oss alla här hemma också. Härligt. Minns mina egna långresor, de är verkligen roliga att tänka tillbaka på. När jag kom tillbaka från min längsta och senaste långresa träffade jag ju faktiskt Martin. Så, det var en bra tid i livet.

Linda, svägerskan, är här i kväll. Hon och Martin äter sushi. Piff och puff har fått pannbiff och mamma en varm kopp te. Mmmmm vilket fredagsmys. Tror jag ska slå på stort och ta en kopp till, till Lets Dancefinalen som vi naturligtvis måste se på. Helgen är annars lugn, har friplanerat mig pga kur. Martin ska dock på herrmiddag i morgon med bland annat grannherrarna. Så jag tänkte dricka te (igen) inne hos lilla grannen och mysa i soffan. Det är skönt när man inte måste förklara och försvara sina kurer.

Dags att var lite social.... Godkväll och trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela