Fluffy Molntuss

Första härliga sommarhelgen

Publicerad 2009-06-02 20:36:11 i Allmänt,

Lördagen inleddes med en snabb tur till IKEA för att komplettera med fler gardiner till vardagsrummet. Barnen lämnades därefter hos Mormor och Morfar eftersom vi skulle på cykelfest. Cykelfest är ett intressant koncept för fest som innebär att man först samlas i en festlokal och har tagit med sin cykel. Sedan får man ett papper med tre adresser man ska bege sig till (karta ingår också) varav den ena adressen är den egna hemadressen. Sedan cyklar man runt till dessa adresser och får först en förrätt hos en familj, en huvudrätt hos en annan och i år serverades efterrätten hos oss. Man får alltså sex stycken helt okända gäster till sitt hem. Ett hur roligt sätt att umgås på som helst. Har bara trevliga erfarenheter från det. Vid 10 på kvällen är det åter samling i festlokalen för dans och galenskap. I år träffades totalt 114 personer. Allt på initiativ av min väninna Veronica.


Cyklar i klunga, som bara väntar på att bli äntrade....


Ett härligt gäng på huvudrätt


Dans

På söndagen var hämtning av barn hos momo och mofa och sedan var det dags för släktgolf. Detta innebär att släkten på Martins sida samlas på en golfbana, börjar med lunch för att sedan gå ut på banan och tävla. Jag och de två små brukar avvika efter lunch. Fast innan dess han vi med en glass i solen, umgås med faster Linda och titta på när de andra slog ut. Träffade ett helt gäng bekanta ute på klubben, några jag inte sett på ett år. Några som jag nästan bor granne med. Och några som jag ser någon gång per år. Roligt sätt att mötas på.



Några av dem....

Nu är det bara 3½ arbetsvecka kvar till semestern. Och jag har så mycket att göra på jobbet. Dessutom har jag ont i halsen. Bara för tredje gången sedan jag började på nya jobbet för tre månader sedan.

På måndagkvällen var Sara och jag på Nova och shoppade lite, åt kvällsmat och fikade. Köpte inget roligt alls egentligen men det var roligt att träffa Sara, det händer ju inte för ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela