Fluffy Molntuss

Första dagen på det nya året

Publicerad 2009-01-01 16:52:33 i Allmänt,

Torsdag 1 januari 2009

Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

Gårdagskvällen tillbringade vi hos våra mysiga vänner, Jessica och Fredrik och deras barn. Det var lika trevligt som vanligt. Vi kom hem klockan två. Samtidigt som vi kom hem, kom även våra grannar hem och den andra grannens gäster gick så då samlades vi i vårt vardagsrum. Summa summarum kom vi i säng klockan fyra. Jag var trött idag.

Det är ju meningen att jag ska börja med helfart idag också. Åt min första shake kl. 13.00. Det blev en sen frukost...

Satt  och funderade på hur snabbt man anpassar sig när man går ner i vikt. Jag inte känner inte av min viktnedgång i kroppen längre, naturligtvis sitter kläderna lösare men jag har redan vant mig vid min nya storlek och den nöjda känslan jag hade direkt när jag gick ned har växlat till att jag inte själv kan se att jag gått ner längre. Man vänjer sig. Och när jag nu vant mig kommer missnöjet. Så motivationen är på topp för att köra igång en runda till. Mitt mål är ju att väga 68 kg den 2 maj när min svåger ska ha sin 50-årsfest. Och det tänker jag fixa. Fast just nu är jag mest sugen på att gå ut till mannen och ta en näven ostbågar.

Goddag!

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2009-01-02 17:23:37

Hej, hej!



Jag började med helfart igår fast jag är jätteförkyld! Har skött om sjuka barnbarn då deras föräldrar varit ännu sjukare och naturligtvis blivit smittad. Tänkte att det skulle gå bra med påsar då man ändå inte är så hungrig men det gick inte alls bra. Jag har varit konstant hungrig och illamående så idag bröt jag fastan och åt en köttbit. Stod inte ut längre! Jag börjar på nytt när jag mår bättre!



Mvh Britt

Postat av: Fluffy Molntuss

Publicerad 2009-01-02 20:04:32

Hej Britt!



Tråkigt med din förkylning. Vet precis hur du har det, jag avslutade ju förra helfarten med en förkylning. Usch vad jobbigt. Fast i praktiken borde du kunna äta allt som inte är kolhydratrikt; gröna grönsaker, kött och fisk, nötter och frön. Det är ju kolhydraterna som hindrar att du kommer in i ketos.



Krya på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela