Fluffy Molntuss

Hungrig, hungrig, hungrig

Publicerad 2009-04-03 22:05:11 i Allmänt,

Det är märkligt. Efter nio dagar skriker fortfarande min mage. Oh, vad jag skulle vilja äta till helgen. Mmmm, en bit ungsstekt färsk lax. Mmmm, något riktigt onyttigt. Nåväl, det får vänta. Men till påsk, då så.

Arbetsveckan har förlöpt väl. Inga större missöden, men utmaningarna har uppstått gång på gång. Jag håller på att få kläm på mycket nu. Annars har vi nog verkligen inte gjort någonting den här vecka. Vi är så trötta. Morgnarna är hemska, jag är yrvaken när jag stiger upp. Förhoppningvis vänjer jag mig snart vid sommartiden. Men det är segt.

Men, vi har ju fint väder. Eller hur?

Arvid hade påskfest på dagis idag. Vad skulle han vara utklädd till? Jo, pirat såklart. Helt logiskt. Men de hade roligt i alla fall.

Såååå skönt att det är fredag. I helgen är det klippning för hela familjen, jag ska även försöka bli av med lite av det råttfärgade. Annars blir det mycket trädgård i helgen, måste "städa" vidare. Känns skönt när det är vårfint. Allt det gamla bort så att det nya kan spira och grönska. Det är egentligen en härlig tid. Vi har massor av projekt i trädgården nu till våren. Projekt som innebör mycket grävande. Det är jobbigt. Vi vill ha ytterligare en uteplats, en plats där vi kan ta tillvara på den alla sista solen på dagen. Och för att få ett bra "golv" måste det grävas ur. Jag vet inte hur många gånger vi kört till tippen med lass efter lass med jord.

Godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela