Fluffy Molntuss

Dag nummer nio - en mycket bättre dag

Publicerad 2008-11-27 21:48:35 i Allmänt,

Torsdag 27 november 2008

Hurra! Jag visste väl att det bara var en svacka igår. Har haft en jättebra och lång dag idag.  Började dagen med min vanliga promenad och på kvällen var jag på xtravaganzamöte och fick ventilera lite saker där. En av herrarna hade gått på helfart i fem veckor och berättade att han var ganska trött på det nu, men 12 kilo lättare. Vilket resultat, fast män går ju ner snabbare än kvinnor i vikt. Livet är orättvist. Han sa också att det tog honom 10 dagar att tappa hungerskänslorna så nu ser jag fram emot en hungersfri lördag. Jag har ingen ångest för helgen, förra gick bra, var helt ointresserad av det goda så nu bör det också gå bra.
Jag har insett att jag isolerat mig under den här första veckan, inte träffat lika mycket folk som jag brukar, att jag dessutom har mitt kontor hemma gör ju inte den saken bättre. Det är nog inte en slump att jag börjar må bättre just idag då jag arbetat hemifrån tillsammans med andra. Då blir man inte så fixerad vid varje hungerskänsla som uppstår.

Jag passa på och skicka en födelsedagshälsning i efterskott till min bloggvän Britt och heja på henne! Bra jobbat, en vecka till ända, vi ska fixa det här, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fluffy Molntuss

Här skriver jag om livet. Så som det är. Det är fyllt av man och barn, hus och hem, trädgård, vänner, resor, jobb, lite cancer och en del reflektioner. Välkommen in!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela